Takipçiler

20160129

Hayat devam falan etmemeli, en azından bu şekilde...

Evet, devam falan etmemeli hayat. Yaşananlardan sonra, hayat olduğu gibi, rayında devam etmemeli. 
Ben mi çok hassasım bu konuda, yoksa etrafımdakiler mi bu kadar duyarsız inanın bilemiyorum. Her sabah gözümü açtığım gibi yüreğim ağzımda haberleri okuyorum ve yine bir kadına tecavüz edildiğini, bir kadının öldürüldüğünü öğreniyorum. Midem bulanıyor. Tam olarak ne zaman zıvanadan çıktık? Tam olarak ne zaman böyle acımasız, böyle iğrenç bir toplum olduk? 
Ben hayatıma devam edemiyorum. Bir yanda tüm bu olanlara üzülüp, diğer yandan aynı şeyleri yaşayabilme ihtimalimi düşünüyorum, korkuyorum. Sokağa çıkmaktan, etek giymekten, oje sürmekten, elin iti tahrik olur diye kırmızı ruj sürmekten, boynumu görür de saldırır diye saçımı toplamaktan korkuyorum. Hava karardığı gibi eve gitmek zorunda olmaktan, dışarıda alkol alırım da biri bunu görüp peşime takılır diye düşünmekten, adımlarımı hızlı hızlı atmaktan, otobüste tacize uğramamak için sürekli olarak çantamla kalçalarımı örtmek zorunda olmaktan, kalabalık ortamlarda sürekli kendimi kollamaya çalışmaktan nefret ediyorum. Sürekli korkuyla yaşamanın ne demek olduğunu hiçbir erkek bilemez ve hiçbir erkek bizim korkularımızı anlayamaz. 
Çünkü bizler kadınız. İkinci sınıfız. Düzgün oturmalıyız, bacaklarımızı örtmeliyiz, bacak bacak üstüne atmamalıyız, sakız çiğnememeliyiz, renkli giyinmemeliyiz, saçlarımızı boyatmamalıyız, makyaj yapmamalıyız vs vs...
Her gün istisnasız her kadın sözle tacize uğruyor ve dahasının henüz olmamış olması şanstan başka bir şey değil ve ben şansıma güvenerek dışarı çıkıyor olmaktan nefret ediyorum. 
Şimdi söyler misiniz bana, ben Türkiye'de kadın olup bunları yaşamak zorundayken, bu dünyaya nasıl bir kız çocuğu getirebilirim? Ben bu ülkede kızıma kendini korumayı nasıl öğretebilirim? 

Geçmişte çocuk yuvası işletmiş bir adamın, yuvadaki tüm kız çocuklarını taciz ettiğini öğreniyorum. 
YIKILIYORUM.
Verdiği fetvayla öz kızına şehvet duymayı meşru kılan sözde din adamı çıkıyor, konuşuyor.
YIKILIYORUM.
Öz kızına tecavüz edip, hortumla boğuyor.
YIKILIYORUM.
19 yaşındaki kıza önce tecavüz edip, sonra da yakıyorlar.
YIKILIYORUM.
Gencecik kız, gece 3'te evine gidiyor diye bıçakla tehdit edilip, tecavüze uğruyor.
YIKILIYORUM.
65 yaşında teyzeye adres sorup, tecavüz ediyorlar.
YIKILIYORUM.
Sonra canım ülkemin, canım adaletine güvenip, yargılanmak üzere mahkemeye çıkarılıyorlar ve tecavüz ettiği kız BAKİRE DEĞİL diye, cezai indirim alıyorlar.
YIKILIYORUM.

Ben yıkıldım anlatabiliyor muyum? Gerçekler tüm çıplaklığıyla gözümüzün önüne serilmişken, alışveriş yapmayı, konsere gitmeyi düşünemiyorum ben.
İnsanlar bu kadar zalimken, bunun sizin de başınıza gelebilme ihtimalini biraz olsun düşünmeye ve  hayatta alışverişten, konserden daha mühim şeyler olduğunu idrak etmeye davet ediyorum sizi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder